Rynek samochodów używanych rośnie – przybywa ogłoszeń oraz osób poszukujących ciekawych ofert w sieci. Jak wynika z raportu otoMoto.pl, w 2010 roku żadnej marce nie udało się przebić popularności braci z rodziny Volkswagena: Golfa i Passata. Modele te wystawiane były na sprzedaż najczęściej i cieszyły się największym zainteresowaniem potencjalnych Klientów.
Rok 2010 serwis otoMoto.pl zakończył wynikiem ponad 6 mln ofert sprzedaży samochodów używanych. Daje to 13 proc. wzrost liczby opublikowanych ogłoszeń w porównaniu do 2009 roku.
– To świetny wynik, który bardzo nas cieszy. Taki wzrost nie jest jednak zaskoczeniem. Bazując na kilkuletnim doświadczeniu zauważamy systematyczny i stabilny wzrost rynku aut używanych – komentuje Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro.
Najlepszymi miesiącami pod względem ruchu w serwisie były marzec i kwiecień. Odnotowano w tym czasie największą liczbę ogłoszeń oraz kilkukrotnie większe zainteresowanie kupnem samochodu w porównaniu do pozostałych miesięcy. Kolejne, jednak już znacznie mniejsze ożywienie, zarówno wśród sprzedających, jak i kupujących, miało miejsce w październiku i listopadzie. – W skali roku branża obrotu pojazdami wykazuje dwie fazy wzmożonego ruchu. Jest to wczesna wiosna, kiedy rynek ożywia się po zimowym przestoju oraz jesień – okres powakacyjny, ale jeszcze przedświąteczny. Są to naturalne trendy rynkowe – wyjaśnia Marcin Świć.
Volkswagen to zdecydowanie samochód numer jeden roku 2010 – zajął pierwszą pozycję w rankingu najczęściej sprzedawanych i wyszukiwanych przez użytkowników marek. Najbardziej popularne modele z tej rodziny to niezmiennie Golf i Passat. W czołówce modeli najczęściej wystawianych na sprzedaż znalazły się ponadto, popularne także wśród kupujących, Ople: Astra i Vectra. Często poszukiwane przez użytkowników było Audi A4, jednak zainteresowanie tym modelem było niemal trzy razy mniejsze niż Volkswagenami.
Top 5 otoMoto.pl 2010 |
|||
|
Najczęściej wyszukiwane przez użytkowników |
Najczęściej wystawiane na sprzedaż |
Marki luksusowe najczęściej wystawiane na sprzedaż |
1. |
Volkswagen Golf |
Volkswagen Golf |
Ferrari |
2. |
Volkswagen Passat |
Volkswagen Passat |
Maserati |
3. |
Audi A4 |
Opel Astra |
Lamborghini |
4. |
Opel Astra |
Opel Vectra |
Aston Martin |
5. |
Audi A6 |
Audi A4 |
Bentley |
W segmencie aut luksusowych, najczęściej wystawiane na sprzedaż w 2010 roku były legendarne włoskie marki sportowe – Maserati i Ferrari. – Co prawda ekskluzywne samochody stanowią wciąż niewielki procent oferowanych w serwisie otoMoto.pl pojazdów, ale obserwujemy systematyczny wzrost zainteresowania pojazdami z wyższej półki – zauważa Marcin Świć. Ze statystyk serwisu otoMoto.pl wynika, że wśród aut tej klasy, największą popularnością cieszy się Ferrari. Poszukiwane było przez użytkowników dwa razy częściej niż inne legendarne marki sportowe – Maserati, Lamborghini czy Aston Martin.
Według danych serwisu otoMoto.pl, w ubiegłym roku największy ruch zaobserwowano na śląskim
i wielkopolskim rynku samochodów używanych. Z tych regionów Polski pochodziła największa ilość ofert sprzedaży aut, a także użytkowników zainteresowanych kupnem samochodu.
Polacy sprzedawali najczęściej stare samochody – średnia wieku 5 najczęściej wystawianych w serwisie otoMoto.pl roczników to aż 11 lat. Wśród Volkswagenów, popularne były modele wyprodukowane w 1998 roku. Ten rocznik Passata można było kupić średnio za nieco ponad 12 tys. zł, czyli taniej od Golfa o około 4,5 tys. zł. Poszukujący Opla Astry największy wybór mieli wśród roczników 1999 i 2001. Średnia cena tych modeli była zbliżona i wyniosła około 12 tys. zł. Najbardziej wysłużone, 15-letnie pojazdy przeważały wśród ofert sprzedaży Audi A4 – roczniki te wyceniane były średnio na niecałe 9 tys. zł. Największą podaż w 2010 roku odnotował natomiast Volkswagen Golf z 2006 roku – chętni do zakupu tego rocznika musieli liczyć się z wydatkiem w wysokości średnio 40 tys. zł.
Użytkownicy serwisu otoMoto.pl szukali w większości samochodów zasilanych olejem napędowym. – Odnotowaliśmy ponad 1,7 mln zapytań o oferty sprzedaży diesli – podaje Marcin Świć. – Zainteresowanie tymi autami było o 46 proc. większe niż pojazdami napędzanymi benzyną. Nowoczesne silniki diesla, pomimo że drogie w zakupie i serwisowaniu, mają dużą moc, dynamikę i są bardziej ekonomiczne. Samochody wyposażone w instalację LPG i CNG uplasowały się na trzecim miejscu pod kątem popularności.
Dane pochodzące z raportu wykorzystane zostały w załączonej infografice. Redakcje zainteresowane otrzymaniem grafiki w lepszej rozdzielczości proszone są o kontakt mailowy.
***
otoMoto.pl to serwis ogłoszeń motoryzacyjnych dla wszystkich, którzy chcą kupić lub sprzedać samochód bądź motocykl. Uruchomiliśmy otoMoto.pl, by osobom prywatnym i firmom dać możliwość szybkiego, taniego i sprawnego sposobu handlowania nowymi i używanymi pojazdami.
Jak wynika z raportu Megapanel PBI/Gemius za październik 2010, otoMoto.pl jest najczęściej odwiedzanym serwisem motoryzacyjnym w Polsce (z wynikiem ponad 337,5 mln odwiedzin i 4 mln unikalnych użytkowników).
Więcej informacji udzielają:
Fabian Adaszewski Kinga Dębiec
Grupa Allegro Ciszewski Public Relations
fabian.adaszewski@allegro.pl kdebiec@publicrelations.pl
tel. +48 22 488 42 55
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/volkswagen-najpopularniejszy-w-2010-roku-raport-otomotopl